flaplinks

Expertise

Home

Technische verbeteringen om organisch beter / anders gevonden te worden.

H ieronder een samenvatting van een artikel dat eerder is verschenen op Creative Bloq. Je kan verschillende technische zaken aan je website toevoegen om ervoor te zorgen dat je op een andere manier gevonden/weergegeven wordt in Google

Door: Herbert Denk

Afbeeldingen zoekresultaten

Zaken om op te letten om gevonden te worden  binnen afbeelding zoeken/weergeven in Google

  • Gebruik het ALT attribute, een korte beschrijvende tekst met de juiste zoekwoorden.
  • Gebruik een beschrijvende bestandsnaam
  • Maak een Image XML sitemap
  • Zorg ervoor dat de afbeelding map op de server niet afgesloten is voor robots.txt
  • Het beste is om de afbeelding ook op het eigen domein te hosten
  • De afbeelding staat tussen tekst met gerelateerde inhoud.

Google Kenniskaart.

Maak meer kans om opgenomen te worden in de resultaten van de Google Kenniskaart ( Knowledge Graph ). is niet zo makkelijk als als het lukt!
 

Kenniskaart Ajax

  • Maak een Google+ pagina voor je merk of bedrijf
  • Wees actief op Google+, dit vergroot de kans dat je laatste update getoond wordt in de kenniskaart.
  • Heb je ook een bezoekadres zorg ervoor dat je bent opgenomen in Google local.
  • Wikipedia is een belangrijke bron voor Google Knowledge Graph. Maak een Wikipedia pagina voor je merk.
  • Zorg dat je merk wordt opgenomen in de Freebase.com database.
  • Gebruik daar waar mogelijk “rich snippets van schema.org” om de gegevens op je website te structureren.

Review ratings

Daarmee krijg je die leuke sterretjes die je ook bij IMDB ziet, en dat kan zorgen voor een betere CRT in je zoekresulaten.

Op verschillende manieren kan dit gedaan worden op je website. Kijk vooral op de website van schema.org.

Auteurschap

Bevestig je auteurschap via Google+. Dit gaat relatief gemakkelijk en wordt doorgaans door Google snel opgepikt.

  • Maak een link van je website naar je Google+ profiel en gebruik daarbij rel-author, zie hier het voorbeeld voor Herbert Denk.
  • <a href= "https://plus.google.com/u/0/+HerbertDenk” "rel="author">Herbert Denk</a>
    • je moet eerst natuurlijk een google+ adres hebben.
  • Maak vervolgens een link naar je website in de sectie “bijdrager aan”. Volgens de laatste inzichten kan dat oook door hier je e-mail adres in te vullen.

Om dit te doen klik op je Google plus pagina op profiel, dan op Over,  (bekijk je profiel als jezelf, staat links boven ), naar beneden scrollen en bij het vakje Links onderaan op bewerken klikken.

Auteurschap toevoegen aan Google+

Video

Wil je met je video goed gevonden en als snippet getoond worden dan is dat iets moeilijker maar heel goed te doen.

  • Host de video’s zelf of maak gebruik van een dienst waarbij je zelf kan bepalen waar je video’s getoond worden.
  • Zorg ervoor dat je video unieke eigenschappen bezit zoals zoals titel, omschrijving, thumbnail urls enz.
  • Maak een video XML site map
  • Plaats de video op een pagina met relevante tekst
  • Gebruik zoveel mogelijk schema.org/videoObject markup

Achtergrondverhalen

Diepte interviews / verhalen / achtergronden lijkt door Google Kenniskaart erg gewaardeerd te worden, met een voorkeur voor de grote uitgevers zo schijnt het.

Maar toch, nooit geschoten is altijd mis.

  • Gebruik in je artikel zoveel mogelijk schema.org/article mark-up tags zoals:
  • headline
  • alternativeHeadline
  • imag
  • description
  • datePubliched
  • articleBody
  • Auteurschap is geverifieerd.
  • Gebruik op je website rel-publisher om je Google+ pagina te verbinden aan je website.
  • Gebruik schema.org / organization mark-up om ervoor te zorgen dat het juiste logo wordt gebruikt.

Veel plezier