Dit weblog bevat nieuws en artikelen over internet, webdesign, online marketing, zoekmachine optimalisatie, usability en andere webonderwerpen.
Als je net zoals ik vaak op verschillende computers werkt bijvoorbeeld een thuis en een zaak computer, of een laptop en een desktop dan is het vaak lastig om je werkbestand van de ene op de andere computer te krijgen.
De oplossingen tot nu toe zijn bijvoorbeeld:
De oplossing die voor ons prima werkt is dropbox.com.
Hoe werkt Dropbox?
Hiermee wordt na installatie, op een Windows machine een folder bijgemaakt in 'Mijn Documenten'.
Documenten die hierin worden geplaatst staan ook gelijk op je andere computer.
Dus, je bent op je werk druk bezig een prachtig rapport te maken maar krijgt het niet af. Je bewaart het document in de 'My Dropbox' folder.
Gaat naar huis en na het eten start je je laptop, waar ook dropbox op is geïnstalleerd, opent daar je 'My Dropbox' folder en je kan verder werken aan je prachtige rapport.
Als je klaar bent bewaar je het weer en de volgende dag kan je vanaf kantoor het bijgewerkte document weer openen.
In het kort: een geniale tool.
Het installeren van dropbox is kinderlijk eenvoudig.
1. meld je aan bij Dropbox en klik op Create Account en de Download start automatisch. Firstname = voornaam Lastname = achternaam Email = e-mail Password = wachtwoord |
|
2. Bewaar het bestand op je computer, onthoud goed in welke map je het bestand opslaat | |
3. Als het bestand is bewaard ga je naar die map en dubbelklik je op het bestand en vervolgens op run. | |
4. Even wachten en dan op Install klikken. | |
Heb je via de Dropbox website al een account gemaakt dan ga je door met 5a 5. Als je dropbox voor de eerste keer instaleert klik je op het bovenste rondje, voor I don't have a Dropbox account. 5a. Als je het Dropbox al op een andere computer hebt geintalleerd klik je op het onderste rondje, voor I already have a Dropbox account. |
|
6. Als je Dropbox voor de eerste keer installeert moet je eerst aangemeld worden vul dus alle velden in. Firstname = voornaam Lastname = achternaam Email = je eigen e-mail, LET OP vul hier een e-mail adres is dat je ook echt gebruikt Password = verzin een mooi wachtwoord Verify Password = vul hetzelfde wachtwoord dat je net hebt verzonnen nog een keer in Computername = de naam van je computer, staat al ingevuld maar mag je veranderen. Klik op het vierkantje Klik op Next |
|
De volgende vier schermen mag je lezen en dan op next klikken of je klikt op Skip tour and finish. | |
Dat is alles vanaf nu heb je een map My Dropbox in Mijn Documenten. | |