flaplinks

Expertise

Home

Snoobi

Externe links tracken
Banners tracken
Nieuwsbrief links tracken

Snoobi is een betaalde online webanalyse tool. Snoobi is met name geschikt voor diegenen die niet al te technisch zijn, maar toch zelfstandig diverse rapportage mogelijkheden willen hebben.
 


Externe links tracken

Externe links tracken gaat in Snoobi door het activeren van de link tracking mogelijkheid. Hetzelfde is van toepassing op downloads en op e-mail links.

Het tracken activeren van externe links in Snoobi

Terug
 


Banners tracken

Het tracken van banners gebeurt binnen snoobi ook door het activeren van de Snoobi Ad Tracking.

Snoobbi Ad-Tracking instellen

Het resultaat is bijna onmiddelijk te zien.

Snoobi Ad-Tracking overzicht

Terug
 


Nieuwsbrief links tracken


Terug


Bookmark and Share

Google Analytics

Externe links tracken
Banners tracken
Nieuwsbrief links tracken

 


 

Externe links tracken

Externe links worden door Google Analytics niet automatisch gemeten.
Hiervoor moet er per link een stukje code toegevoegd worden.
Andre Scholten heeft een script geschreven dat het wat eenvoudiger maakt.

Terug

 


 

Banners tracken

Commerciële websites plaatsen vaak links op andere websites in de vorm van bijvoorbeeld een banner.
Natuurlijk wil je dan weten wat zo'n banner aan bezoekers oplevert. Dat kan met Google Analytics.
Door een speciale link aan de advertentie te koppelen kunnen we in Google Analytics >> Verkeersbronnen >> Campagnes
precies zien hoeveel bezoekers een advertentie heeft opgeleverd.

Om het allemaal wat makkelijker te maken heeft Google daar een tool voor gemaakt het Hulpprogramma URL maker.

Het staat vrij goed uitgelegd, maar toch nog even korte uitleg.

Stap 1. Geef de URL van uw website op.

Hiermee wordt bedoelt waar wil je dat de bezoekers die op de advertentie klikken terecht komen op de website.
Hier dus niet alleen je homepage opgeven maar dieper in de website.
De werkwijze is als volgt
1. Ga naar de pagina waar je wilt dat de bezoekers terecht komen.
2. Selecteer de URL uit de adres balk en kopieer die.
3. Ga naar het Hulpprogramma URL maker en plak de URL in het vak bij stap 1.

Stap 2. Vul de onderstaande velden in.
Campagnebron, Campagnemedium en Campagnenaam moeten altijd worden gebruikt.

In totaal kunnen hier 5 verschillende velden ingevuld worden. Per veld geven we een korte uitleg.

 

Campagne bron: * De verwijzende website of nieuwsbrief. Bedenk goed welke naam je hier gaat gebruiken. Ikzelf vind het altijd wel prettig om het totaal van 1 bron te zien. Dus hoeveel bezoeker heb ik ontvangen van 1 website waarop mijn advertenties staan.

Maak je bijvoorbeeld gebruik van de E-Line Mailing Manager. Dan stellen wij voor dat hier de naam van de nieuwsbrief wordt ingevuld.

Maak je gebruik van een banner advertentie op een andere website dan vul je hier de naam van de website in. Zo zie je in de statistieken altijd het totaal resultaat van bijvoorbeeld je nieuwsbrief. En kan je dit dan in Google Analytics verder uitsplitsen naar medium en campagne.
Campagnemedium: * Ook hier is het belangrijk een consistente naamgeving te hanteren.

Voor een banner advertentie op een andere website stellen we voor hier wel het woord 'banner' te gebruiken. Wordt de link ook gebruikt in bijvoorbeeld de nieuwsbrief van dezelfde website? Dan vul je hier 'nieuwsbrief' in. Bij campagnenaam vul je dan in welke uitgave dat is.
Campagnewoord: Geef hier de zoekwoorden op waarop je gevonden wilt worden.
Campagne-inhoud: Hier kan je de verschillen in de advertenties opgeven. Dit kan handig zijn als je verschillende advertenties laat zien op een website. Of als je in de nieuwsbrief dezelfde link aan een tekst of een afbeelding hebt gekoppeld.
Campagnenaam: * Hier geef je de verschillende campagnes weer door een unieke naam.
Bijvoorbeeld van elke nieuwsbrief de editie.

Terug
 


Automatische Google Analytics links in de E-Line Mailing Manager

Als je gebruik maakt van de E-Line Mailing Manager dan kunnen wij ervoor zorgen dat elk artikel dat is opgenomen in de nieuwsbrief automatisch de juiste link krijgt om te meten via Google Analytics.
Het is dan wel van belang dat de ontvanger van de nieuwsbrief wel op een link moet klikken om het gehele artikel op de website verder te lezen.
Neem contact op met Herbert Denk of Patricia Broer.
Terug


Bookmark and Share